Rospiggarna Speedway
”Vi har tusentals transaktioner samtidigt och kassan funkar alltid”
För Rospiggarna Speedway och Jimmy Gustafsson, funktionär, är det viktigaste att kassasystemet är driftssäkert och stabilt. Under de korta pauserna mellan heaten är det högt köptryck.
– Vi har många transaktioner samtidigt och kassan funkar alltid, säger han.
Rospiggarna Speedway, Histek Arena i Hallstavik, har ofta 2100 besökare på speedway-tävlingarna under sommarhalvåret. Besökare som i pauserna omvandlas till restauranggäster.
Flexibla försäljningsställen
För Jimmy är det viktigt att kassasystemet är flexibelt. Rospiggarna har fem Trivec Go (Trivecs mobila kassasystem) för att göra försäljningen så smidig som möjligt.
– Våra besökare har många olika typer av behov, Trivecs kassasystem löser hur vi vill ha det, flexibiliteten är det bästa med lösningen, säger Jimmy.
Besökarna på arenan sitter antingen på läktaren, har med egna brassestolar eller står runt omkring banan när de följer loppet. Det finns också en VIP-avdelning. VIP:en har en restaurang där man sitter vid banan och äter.
– I VIP:en förbokar de och betalar maten på förhand, om de vill ha vin och öl kan de köpa det i baren där vi har kopplat flera terminaler till varje kassa och kan därför betjäna flera kunder samtidigt, säger Jimmy.
Läs mer om vårt kassaystem
Bygga på systemet med QR-koder
För de som inte är VIP finns en ölservering, där det också går bra att köpa mat, öl och vin. Där går det snabbt att lägga en beställning och Trivecs kassa klarar av många transaktioner samtidigt. De kommer att införa QR-koder där snart så att de som vill ska kunna beställa snacks om de vill köpa något mer.
QR-koder gör det enkelt för våra gäster att göra tilläggsbeställningar, säger han.
Driftssäkert och stabilt system
För Jimmy var det driftssäkerheten och stabiliteten som fällde avgörandet.
– Den största delen av försäljning sker i pauserna, då måste det funka. Mellan heaten kan pauserna vara mellan två minuter och en kvart och det har aldrig strulat med en transaktion, säger Jimmy.
Personlig kontakt med säljare
Jimmy gillar särskilt den kontakt han fick med säljaren på Trivec. En personligt, kontakt som följer upp och strävar efter en skräddarsydd lösning för kunden.
– Trivec ville hitta den lösning som är bäst för oss, fortsätter han.
Lättarbetat kassasystem
Det är ett lättarbetat system som alla förstår och kan arbeta i fortsätter han. Administrationen bakom är också enkel att förstå.
– Det är enkelt att förstå hur man ska göra i Trivec, samt att lägga till produkter, säger han.
Det går att hyra lokalerna för andra typer av evenemang.
Kontakta oss!
När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar och hur våra produkter skulle kunna hjälpa dig till ett smidigt order- och betalflöde i just din restaurang.