Kåbdalis

”Det var enkelt att skala upp med Trivec när vi fick fler restauranger”
Vi pratar med Nadja på Kåbdalis (Gavmo i julkalendern 2024), fjäll- och familjehotellet som startades av Nadjas farfar 1966 och som utökats till två restauranger. Trivec har varit kassasystemsleverantör länge, ett samarbete hon gärna ser fortsätter.
– Vi gillar Trivec för skalbarheten, vi bygger just nu på nu med HandyPay då vi nu har öppnat fler restauranger samt har en uteterrass. Nu kommer vi att få mindre spring fram och tillbaka till kassan och därmed kunna öka servicen mot våra gäster, säger Nadja.
Kåbdalis var inspelningsplats för julkalendern 2024, en vacker och genuin samisk fjällmiljö. Jokkmokk ligger 30 minuter norrut, Luleå en och en halv timme söderut från Kåbdalis. Området har utökats med fler liftar och backar på senare tid.
Användarvänliga kassasystem
Samarbetat med Trivec har pågått länge och Trivec kändes som ett självklart val när restaurangerna i hotellet blev fler. Nadja tycker att kassasystemet är intuitivt och tekniskt enkelt att använda. Det är lätt att ändra i menyer och lägga till och ta bort produkter då Kåbdalis ofta erbjuder specialmenyer.
Trivecs kassasystem är lätt för ny personal att lära sig samt för oss alla att navigera i, säger hon.

Tillgänglig support
När Nadja behöver hjälp får hon lätt tag på supporten.
Jag är väldig nöjd med supporten, de är tillgängliga och kan sina saker, säger hon.
Enkel back-office
Nadja tycker att det är lätt att följa hur verksamheten går. I MyTrivec (back-office) kan hon följa försäljning under en viss tidsperiod och det är enkelt att jämföra mot samma period föregående år.
Enkel back office som är lättnavigerad där vi kan följa att det går bättre från år till år vilket är superviktigt för oss, säger hon.

Skalar upp med HandyPay – för att spara tid
Nadja kommer att börja ta beställningar och betalningar med HandyPay på Westpay. I HandyPay kan hon ta beställningar och betalningar i samma enhet. En av restaurangerna har två våningsplan med kassan placerad på nedervåningen – den kommer att få stor nytta av HandyPay.
Vi kommer att spara mycket tid på att inte behöva springa fram och tillbaka till kassan då den är på nedervåningen. Vi kommer också att kunna välkomna nya sällskap fortare, säger hon.
Kontakta oss!
När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar och hur våra produkter skulle kunna hjälpa dig till ett smidigt order- och betalflöde i just din restaurang.