Kastrullen
”Det bästa är att Trivecs kassasystem går att bygga på efter behov”
Restaurang Kastrullen i Åre har haft Trivecs kassasystem sedan 2013. Idag har de fem stationära kassor, en orderterminal (Handy) samt vill de kunna erbjuda QR-koder i vinter.
– Det bästa med Trivec är att jag kan bygga på systemet med de lösningar som passar min restaurang. Jag gillar att det går att skräddarsy systemet efter mina behov, säger Patric Hoppe, en av två grundare till Kastrullen.
Restaurang Kastrullen i Åre är idag en välkänd restaurang bland skidåkare. Belägen i Åre Sadeln har restaurangen en vacker utsikt från sin plats i bergen. Namnet Kastrullen lever kvar från tidigt 2000-tal när Kastrullen enbart var en food truck på hjul som såg ut som en kastrull. Av food trucken finns idag inget kvar, nu här står ett vackert timmerhus med ett restaurangkök, flera baravdelningar, en restaurang samt en tältutbyggnad med plats för after ski och DJ. På vintern är stället fullt med fika- och lunchgäster, kvällstid kan man få fondue. Idag är det 25 anställda. Och Patric Hoppe ser att Kastrullen kommer att växa ännu mer på sikt.
Läs mer om våra kassasystem
Skräddarsydda kassalösningar
För Patric är Trivec ett självklart val. Han gillar att kassasystemet kan skräddarsys efter hans behov. Snart kommer han att koppla på QR-koder för order och betalning. Han ser QR-koder som ett komplement till personalen, servicen vill han aldrig tumma på.
– QR-koder är bra om någon vill beställa mer av något, till exempel en öl till efter maten, då man redan haft personalkontakt och kan enkelt kan beställa och betala själv, säger han.
Patric har också kompletterat kassasystemet med en orderterminal (Handy). Med Handy kan hovmästaren snabbt lägga en dryckesbeställning i samband med att han välkomnar nya gäster. Drycken bärs ut av runners medan hovmästaren kan välkomna nya sällskap.
Fortnox + Personalkollen + Trivec
Patric gillar att Trivec integrerar till Fortnox, det gör att alla dagsrapporter skickas direkt till Fortnox, vilket förenklar hela redovisningen, han behöver inte göra något manuellt. Tack vare integrationen till Personalkollen kan han enkelt stämma av personalprocent mot försäljning, så att han vet hur han ligger till.
– Mina flöden är helt automatiserade vilket sparar tid åt mig, säger Patric.
Hög användarvänlighet
Patric tycker att kassasystemet har hög användarvänlighet och är lätt att förstå. Han gillar de tydliga undermenyerna och att det är få klick.
– Det är användarvänligt, det gillar jag.
Trivecs support 24/7
Patric tycker att Trivec har ett bra totalerbjudande. Trivec support kompletterar erbjudandet från Trivec.
– Jag har alltid fått hjälp av supporten att lösa ett ärende eller att komma vidare om jag behövt, det har funkat jättebra, säger han.
Kontakta oss!
När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar och hur våra produkter skulle kunna hjälpa dig till ett smidigt order- och betalflöde i just din restaurang.