Stars and Stripes

Stars and Stripes ökar sin lönsamhet med HandyPay

Niklas Holgersson, Stars and Stripes

För Niklas Holgersson, ägare och grundare av Stars and Stripes, är Trivecs HandyPay en produkt med stor potential. HandyPay, som är en order- och betallösning i en och samma enhet, gör det möjligt att snabbt skapa nya order- och betalställen i restaurangen, personalen slipper springa fram och tillbaka till kassan samt att rollerna i restaurangen förändras, vilket leder till en attraktivare arbetsplats.

Vi använder den slimmade HandyPay, den är enkel att bära med sig och har effektiviserat och förändrat vårt arbetsflöde. Vi sparar enormt mycket tid på att snabbare kunna ta beställningar och betalningar, säger Niklas.

Niklas Holgersson har varit kund hos Trivec så länge han kan minnas och restaurangerna använder nästan alla Trivecs lösningar. Niklas har drivit restaurang i hela sitt liv. Idag äger han restaurangen Stars and Stripes som ligger i Karlskrona, med systerrestaurang i Kalmar.

 

Missar aldrig en betalning

För Niklas och hans personal har HandyPay smidiggjort betalupplevelsen. Gästen kan enkelt betala när hen ber om det och personalen slipper springa och hämta en kortmaskin eller be gästen följa med till baren för att betala.

Det bästa för vår typ av restaurang är att gästerna nu kan betala direkt efter att en order har bongats in. På så sätt missar vi aldrig en betalning sent på kvällarna när det är stökigare eller att gästen försvinner hem utan att betala, säger Niklas.

 

Fler flexibla försäljningsställen i lokalen med HandyPay

HandyPay lämpar sig perfekt för att stötta upp i baren vid högt tryck. Servisen kan enkelt gå till baren när det börjar bli fullt, lägga en order om t.ex. två öl via HandyPay och ta betalt direkt samt serverar själva. En sådan beställning läggs inte in på ett bord utan servisen som tog betalt i HandyPay serverar också kund berättar Niklas.

HandyPay – Trivecs mobila order- och betallösning 2-1

Enkla betalningar med HandyPay

Splitta och dela nota är enkelt

Niklas berättar också att det är lätt att splitta och dela nota i HandyPay. Gästerna får se en vy över vad som slagits in och betalar direkt sin del.

Vissa gäster vill ha kvitto, då skriver de bara in sin mailadress, så skickas kvittot direkt till dem, väldigt smidigt, säger Niklas

 

Högre service och nya roller i restaurangen – enklare att hitta personal

För Niklas och hans team har HandyPay sparat enormt med tid, personalen springer inte fram och tillbaka efter kortmaskinen och behöver egentligen aldrig lämna golvet. Niklas tror att rollerna i framtiden kommer att förändras, han kommer att ha några kunniga och kompetenta i personalen ute på golvet som pratar med gästerna och ger dem tid. För att bära ut mat och dryck tror han på runners vilket gör att det går snabbare och att servicen ökar.

Jag ser att HandyPay efter pandemin kan förändra rollerna i restaurangbranschen då många har svårt att hitta personal. Kanske är lösningen att ha några enstaka kunniga servitörer ute på golvet kombinerat med fler runners som bär ut mat och dryck, säger han. På så sätt skapas det också nya karriärvägar i branschen vilket kan vara ett incitament att locka folk.

 

Fasta procentsatser för dricks – attraktiv arbetsplats

Niklas har märkt att fasta procentsatser för dricks gynnar branschen. Personalen får i genomsnitt mycket högre dricks när gästerna kan välja på 5%, 10% eller 15%. Gästen kan ha varit fundersam tidigare om de ska lägga in totalbeloppet eller dricksbeloppet när summan visades på kortterminalen. Nu är det tydligare.

Om dricksen ökar blir man lätt en attraktiv arbetsplats för sin personal, avslutar Niklas.

Kontakta oss!

När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar och hur våra produkter skulle kunna hjälpa dig till ett smidigt order- och betalflöde i just din restaurang.