Vidhave
Vidhave dubblade dricksen med dricksprocent
Vi talade med Gustav Körnsberg, Driftchef på Snack Mat och Bad, en del av Destination Vidhave, precis vid strandlinjen strax utanför Visby. För Gustav kändes det självklart att välja Trivec, kassasystemet gör matsalsarbetet smidigt för dagarna med högt tryck, är lättnavigerat och kortar utbildningstiden för den yngre personalen, har få klick samt smarta integrationer.
– Vårt mål är att skala upp verksamheten successivt så vi behövde ett kassasystem att växa tillsammans med, Trivecs system går snabbt att skala upp, säger Gustav.
Fasta procentsatser för dricks har gett oss dubbelt så mycket dricks men bakom det ligger ett hårt och kul arbete där vi höjde servicenivån för gäst, säger han.
Så driver du framtidens restaurang
Destination Vidhave erbjuder boende i trähus mitt i den storslagna gotländska naturen året om. Restaurangen är öppen under sommarmånaderna. Många dagar är det ett högt tryck med många gäster i restaurangen.
Så dubblerade de dricksen i restaurangen
För Vidhave står gästupplevelsen i centrum och det är därför viktigt att det är ett smidigt flöde i lokalen. Ingen ska behöva vänta på att få sitt bord eller att beställa eller betala. Restaurangen upplever ett högtryck de sommarmånaderna restaurangen är öppen och alla måste få en bra upplevelse på plats samt en bra känsla även när de lämnat Vidhave och Snack Mat och bad.
– Tack vare det mobila kassasystemet Trivec Go kan vi snabbt sätta upp en kassa där det behövs i lokalen eller ha ambulerande kassor på servisen, säger Gustav.
Servisen kan också enkelt ta betalt vid borden tack vare att det går att koppla flera betalterminaler till varje kassa. Funktionen med fasta procentsatser för dricks har gjort att Vidhave dubblerat dricksen på årsbasis.
– Fasta procentsatser för dricks har gett oss dubbelt så mycket dricks men bakom det ligger ett hårt och kul arbete där vi höjde servicenivån för gäst, säger han.
Det personliga bemötandet i centrum
Gustavs intresse för bemötande och service samt kunskap om hur man skapar en bra gästupplevelse delar han gärna med sig av till personalen, framför allt junior personal. Gustav samlar ofta personalen och pratar om arbetet i matsalen och vikten av det personliga gästmötet.
– Dricksen är ett resultat av de fantastiska insatser från vår personal där gästerna har valt att visa sin uppskattning, säger han.
Läs mer om HandyPay
Kontakta oss!
När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar och hur våra produkter skulle kunna hjälpa dig till ett smidigt order- och betalflöde i just din restaurang.