Information från Trivec

INFORMATION TILL VÅRA KUNDER

Trivec i Sverige har ansökt och beviljats en företagsrekonstruktion den 12 februari.


Detta är inte ett steg mot konkurs eller nedstängning
, utan en rekonstruktion som ger möjlighet att stabilisera vår ekonomi och säkra framtiden för Trivec.

 

👉 Vad betyder detta för dig som kund?

  • För dig innebär detta inga förändringar – vi fortsätter att leverera våra produkter, tjänster och support precis som vanligt.
  • Vi fortsätter vidareutveckla våra tjänster och produkter precis som vanligt.
  • Vi har säkerställt med våra leverantörer och de fortsätter leverera produkter och tjänster till oss precis som vanligt.
  • Trivec hanterar inga transaktioner, utan detta sker direkt mellan inlösare och bank.
  • Inga av våra tjänster eller produkter kommer att stängas ner.
  • Det bästa sättet att stötta oss är att fokusera på er verksamhet och säkerställa att fakturor betalas i tid.

👉 Som en del av processen står vi inför vissa besparingsåtgärder, vilket bl.a. innebär att cirka 12-15 anställda (av 145) i Europa måste lämna, varav 5-7 i tjänster (av 57) i Sverige och en mindre omorganisation kommer att genomföras.

Trots våra utmaningar ser ägare och ledning stora möjligheter och är övertygade om att vi kommer ur detta som ett starkare företag.
Vi har goda löpande intäkter och en stark ägare bakom oss.

Vi förstår att vissa konkurrenter nyttjar tillfället att skapa oro hos er, men gör inget förhastat, vi ser positivt på framtiden och planen framåt som finns.
Pressmeddelande: https://www.trivec.se/pressmeddelande-feb-2025/

 

😊Har ni frågor eller funderingar så kommer er säljare att kontakta er inom kort.

 

Tillsammans ser vi framåt och bygger en stabilare framtid!  ❤️


Tobias Wallberg

Country Manager, Sverige