Produktrelease mars 2021
mars 9, 2021
Här kan du läsa om nyheterna i vår produktrelease mars, för Trivec Buddy, Trivec Handy och MyTrivec.
Trivec Buddy
Digital meny-funktion
Nu finns det möjlighet att endast använda Trivec Buddy för digitala menyer. Du skapar din meny som vanligt i back-office och knyter den till en QR-kod. Dina gäster kan då skanna koden med sin mobiltelefon och se din meny i telefonen. De kan gilla en rätt, och denna rätt hamnar då i en ”önske-lista”, vilket underlättar då serveringspersonal kommer för att ta upp beställningen.
Uppdelning av öppettider
Du kan nu ställa in upp till tre olika öppettider för att få mer flexibilitet i de olika flödena du har i Trivec Buddy. Till exempel:
- Restaurangens öppettider
- Bordsbeställning öppettider
- Öppettider för pick-up.
Web push-meddelanden
Dina gäster, slutanvändaren kan nu aktivera push-meddelanden. Vilket innebär att dina gäster kan få statusuppdateringar från Trivec Buddy när deras orderstatus ändras, som till exempel när ordern förbereds, när den är klar, om den är försenad osv. Nu kan dessa notiser ses på ”lock screen” i mobiltelefonen. Vi stödjer i dagsläget de flesta webbläsare som Android, Firefox och Edge, men inte Safari.
MyTrivec
Stöd för mobiltelefoner
Nu kan du se alla dina försäljningsrapporter och andra insikter kring din restaurang via din mobiltelefon. Gränssnittet är mobilanpassat för bästa möjliga upplevelse.
Trivec Handy
Antal gäster per nota (kuvert)
Nu finns det en ny funktion i Trivec Handy där du kan välja att lägga in antal gäster på ett bord, istället för antal platser. Du kan ställa in antalet gäster på ett bord när du startar beställningen och du kan lägga till fler gäster om det behövs.
Mini-lager
Du ser lagersaldo på dina menyalternativ i Trivec Handy.
- Lågt lager och produkter som är slut visas tydligt på produkten.
- Lågt lagerstatus visas för att varna servitören.
- En röd prick på ikonen «skicka» visas när produkter med lågt lager finns i den aktuella ordern.
- Slut i lager pop-up visas när produkten inte längre kan beställas.
Övrig ny funktionalitet i Trivec Handy
Kombinera produkter
Du kan blanda två produktkategorier, till exempel hamburgare och en öl för dina populära val. Vilket gör det enklare att hantera produktpaketeringar och måltidserbjudanden.
Menyer
Du kan skapa menyer med ett speciellt “menypris” för förrätt, huvudrätt och efterrätt.
- Du kan sätta olika beställningsflöden (beställningar av kuvert eller av gäst)
- Visuell indikation på produktens tillgänglighet (tidszon, mini-lager)
- Ofullständiga menyer stöds nu. Och en meny kan öppnas igen i olika steg under måltiden för att beställa rätter som dessert eller dryck.
Meddelanden till köket
Det finns nu en meddelandefunktion där serveringspersonalen kan meddela köket att gästen till exempel vill ha sin biff välstekt.
Barnota
Du kan tilldela en nota till en person som inte sitter vid ett bord men som kanske sitter i baren. Och du kan flytta notan från baren till bordet när bordet är klart. Och samma sak om dina gäster vill stanna i baren efter middagen så kan du flytta deras nota till baren.
En servitör per bord
Nu finns det stöd för att ägandeskap av bord. Vilket innebär att serveringspersonalen ”äger” vissa bord, och då kan ingen annan ta beställningar från dessa bord.
Läs mer om våra kassasystem för restaurang.