QR-kod för restaurang
Vad är QR-kod för restaurang?
Låt gästerna beställa och betala på egen hand! Trivec Pay – Powered by Karma är en webbaserad lösning för beställning och betalning via QR-koder direkt med mobilen. Dina gäster behöver inte ladda ner någon app för att beställa eller betala.
Trivec Pay – beställ från personalen och betala med QR-kod
Inget överträffar personlig service. Med TrivecPay – Powered by Karma kan personalen fortsätta att ta emot beställningar och låta TrivecPay sköta betalningarna enligt gästernas önskemål. Förbättra gästernas tillfredsställelse och låt personalen koncentrera sig på det de är bäst på, som att erbjuda fantastisk service.
QR-kod på delnotan
TrivecPay – powered by Karma möjliggör för gästerna att snabbt och smidigt splitta och betala notan genom att skanna en QR-kod för restaurang direkt på delnotan. Gästerna slipper sitta och vänta på att personalen ska komma med en betalterminal och servisen kan fokusera på den personliga kontakten och att vända bord snabbare.
Enkelt att splitta notan
Varje gäst kan enkelt betala för sin del av notan, direkt via QR-koden. Det här underlättar för dina gäster som slipper räkna ut vad varje person ska betala, och kan enkelt betala för sin del.
Skicka personliga erbjudanden
Med TrivecPay kan du enkelt samla in gästdata från dina gäster som kryssar i om de vill ha personliga erbjudande från dig, när de betalar. Du kan därefter arbeta med lojalitet och skicka riktade erbjudanden till dina gäster, som exempelvis att erbjuda 10% rabatt för de som spenderar över 399kr, bjuda in till en VIP-kväll för stamgäster eller skicka vegetariska nyheter till de som föredrar det.
Sedan vi började använda Trivec och Karma har vi ökat försäljningen, minskat arbetsbelastningen för personalen och optimerat uteserveringen på Miss Voon. Den 49% ökningen av snittnotan visar på framgången av samarbetet och vi har nu utökat samarbetet till att inkludera alla Miss Voon enheter
- Ida Svensson, Marketing and Communications Manager, Miss Voon
Beställ och betala med QR – Trivec Order & Pay
Maximera din försäljning året runt med Trivec Order & Pay. Vår plattform erbjuder gästerna en smidig beställnings- och betalupplevelse direkt vid bordet, vilket uppmuntrar till enkla tilläggsköp och merförsäljning.
- Beställ när som helst: Låt dina gäster njuta av friheten att beställa precis när de vill från QR-koden, vilket garanterar att du aldrig missar en försäljningsmöjlighet.
- Automatiska förslag ökar snittnotan med 12-50%: Med skräddarsydda rekommendationer ökar snittnotan signifikant, 34% av gästerna väljer tillägg som höjer både deras upplevelse och din försäljning.
- Insikter om gästerna: Samla in gästdata vid varje köp data på alla era gäster: se vilka rätter dina gäster föredrar och hur mycket de spenderat. Använd datan för att skicka relevant kommunikation som uppmuntrar till återbesök.
- Smidiga betalningar: Erbjud öppen nota eller direktbetalning för en förenklad betalningsprocess som uppmuntrar till fler beställningar.
- Servering eller pick-up: Väl om gästen skall få sin beställning serverad till bordet eller få ett SMS om när beställningen är klar att hämtas.
Integrerat med Trivec kassasystem
Trivec Pay powered by Karma är integrerat med vårt kassasystem. Det betyder att personalen i matsalen, köket och/eller baren får in beställningen till bongskrivaren eller till sina digitala displayer och ser vilket bord som har beställt.
Uppdatera menyer och priser
Du uppdaterar din digitala meny på samma ställe där du uppdaterar din vanliga meny och priser, i kassasystemets backoffice. Och eftersom Trivec Pay är integrerat med kassasystemet förenklas även processer för ekonomi och lagerhantering då samtliga beställningar och betalningar registreras i kassasystemet.
Vanliga frågor om QR-kod för restaurang
Behöver jag en app?
Nej, lösningen är webbaserad så du behöver ingen app, och dina gäster behöver inte ladda ner något för att komma igång. Det är bara för gästen att skanna QR-koden och beställa samt betala.
Hur uppdaterar jag menyer och priser?
Du uppdaterar enkelt dina menyer och priser i samma back-office miljö som för kassasystemet. Då Trivec Pay är integrerat med Trivecs kassasystem, görs alla uppdateringar på samma ställe.
Kommer mina betalningar in på samma ställe som för kassasystemet?
Du tecknar ett avtal via Karma och får in betalningarna via ett separat konto. Du ser alla dina betalningar i rapportverktyget MyTrivec, där du ser övriga betalningar från kassasystemet, så du har full kontroll på alla dina intäkter.
Tar det lång tid att komma igång?
Du kan snabbt komma igång. Efter du har signerat ett kontrakt, så hjälper Karma dig att komma igång på cirka en vecka. Läs mer här
Kan TrivecPay anpassas till vårt varumärke?
Karma erbjuder olika paketeringar där du kan skräddarsy hur dina menyer och QR-koder ska se ut.
Kontakta oss!
När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar och hur våra produkter skulle kunna hjälpa dig till ett smidigt order- och betalflöde i just din restaurang.