Restauranganalys – MyTrivec

Restauranganalys - MyTrivec

Boka demo!

My Trivec – få relevant data från din restaurang

Med vår webbtjänst My Trivec får du tillgång till all information som är relevant för din restaurang. Här kan du se försäljningssiffror i realtid och enkelt skapa och få anpassade rapporter. Oavsett var du befinner dig kommer du att ha full kontroll över din restaurang. Du kan dessutom lägga till fler tjänster i My Trivec om dina behov skulle utökas.

Tack vare Trivec Insights kan du fatta bättre beslut när det kommer till menyer och prissättning genom att hålla koll på vad den genomsnittliga kunden spenderar, vilka som är dina mest populära rätter och mycket mer.

Nyckelfunktioner:

  • Försäljningsmål: Definiera dina dagliga och månatliga mål och följ deras utveckling.
  • Mobilanpassad design: Trivec Insights ser bra ut på alla skärmstorlekar och fungerar lika bra på mobil som på dator.
  • Försäljning per timme och dag: Jämför enkelt dagens försäljning med gårdagens, förra veckan eller samma datum förra året.
  • Bäst och sämst säljande produkter: Se vilka produkter som går bäst och vilka som behöver lite extra kärlek.
  • Väderdata: Med historiska väderdata för att hjälpa användare att bättre förstå sin försäljningsprestation.

Integrera ditt Trivec-system med ett analysverktyg

Om du vill ta din analys för restaurang ett steg längre har vi ett stort ekosystem av partners och integrationer, och några av dem arbetar med analys och Business Intelligence (BI). Här kan du se den kompletta listan över våra partners. Med hjälp av våra analys-partners kan du få en större inblick i personalkostnader, menykonstruktion, prediktiv analys, budgetering, prognoser och mycket mer.

Läs mer om våra integrerbara kassasystem för restaurang.

Så lockar du nya restauranggäster

Nya restauranggäster har en självklar närvaro online. Med högre synlighet online, en sömlös betalupplevelse och smidig kökslogistik kan du öka lönsamheten. Läs mer om hur du arbetar smartare.

Analys för att minska arbetskostnader

Personalkostnaden utgör naturligtvis en stor del av de totala utgifterna för att driva en restaurang, vilket gör det extra viktigt att optimera arbetskostnaderna så mycket som möjligt. Analys för restaurang kan till exempel hjälpa dig att identifiera de skift som inte är lika hektiska och inte kräver lika mycket personal. Data kan också hjälpa dig att bli mer strategisk och effektivare med schemaläggning och ge dig information om vad du i genomsnitt bör spendera på arbetskostnader.

Öka lönsamheten med menyn

Använd data från din restaurang för att avgöra vilka menyalternativ du ska behålla, vilka rätter som bör tas in på nytt och vilka måltider passar bäst för kampanjer och erbjudanden.

Menykonstruktion fokuserar på två huvudsakliga delar: efterfrågan och bidrag till marginalen. Det hjälper dig att ha koll på den nuvarande menyn och se hur bra den fungerar. Hjälper dig att avgöra om vissa av menyalternativen är för högt eller lågt prissatta och om du behöver ändra delarna eller ingredienserna för ett visst recept. Det gör det möjligt för dig att fatta genomtänka beslut gällande popularitet kontra lönsamhet.

Fullbokat med hjälp av analyser

Varje tomt bord innebär minskad lönsamhet. Analyser kan ge dig en bättre inblick i verksamheten och hjälpa dig att göra rätt saker för att förhindra tomma bord. Du kan få reda på om dina no show-siffror är höga och vad du kan göra för att undvika dem. Till exempel så kanske du måste ta en närmare titt på dina boknings- och reservationsprocesser. Du kan se vilka tider som är minst hektiska och bestämma om du ska locka med specialerbjudanden eller rabatter för att på så sätt hålla borden fullsatta under dessa tider.

Prediktiv analys är viktigt för restauranger

Prediktiv analys använder historiska data för att förutspå framtida trender och resultat. Historiska data kan alltså hjälpa dig att göra ditt företag ännu mer lönsamt. Du kan använda den för att göra bättre och mer exakta schemaläggningar, beställa rätt mängd och typ av artiklar, minimera ditt matsvinn och mycket mer.

Kontakta oss!

När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar och hur våra produkter skulle kunna hjälpa dig till ett smidigt order- och betalflöde i just din restaurang.