Tekniska lösningar och Integrationer

Tekniska lösningar och Integrationer
Det finns många fördelar med att använda teknik i din restaurang för att öka effektiviteten, servicen och kundnöjdheten. Med rätt integrationer kan du också analysera din data. Vi börjar tala om fördelarna med integrationer.

Integrera dina nyckelsystem
Att ansluta nyckelsystem som ditt kassasystem, personalsystem, bokföring och lager är avgörande för att optimera effektiviteten och lönsamheten. Det värden du kan se genom att ansluta systemen du använder dagligen är:
- Förbättra beslutsfattandet: Centraliserade data tillhandahåller robust analys för välinformerade val och realtidsrapportering om försäljning, lager och arbetskraft.
- Öka effektiviteten: Automatisering minskar manuella uppgifter, effektiviserar arbetsflöden och påskyndar restaurangens drift, från köket till gästservice.
- Spara kostnader: Realtidsinsikter hjälper till att optimera lager, minska svinn och förbättra personalhantering.
- Höja gästupplevelsen: Integrerade data underlättar personlig service samt felfri och snabb beställning och betalning.
- Stödja tillväxt: När din restaurang expanderar, anpassar sig ett integrerat system och skalar upp med lätthet.
- Ger översikt: Du får en helhetsbild hur din restaurang går.
Läs fler restaurangtrender här.

Självbetjäningslösningar
Självbetjäningsverktyg, som QR-kodsbeställning, kiosker och mobilappar, ökar effektiviteten och intäkterna hos restauranger. Finare matställen kanske inte föredrar kiosker men kan använda QR-koder på kvitton för bekväm betalning, vilket ökar kundnöjdheten.
Att engagera kunder i beställning och betalning ökar lojaliteten och minskar personalbehovet.
Andra fördelar är:
Ökad merförsäljning: Enklare för gäster att göra extrabeställningar som en till öl eller en efterrätt.
Ökad service: QR-koder eller kiosker på obemannade ytor och terrasser ökar servicen för gäst.
Dynamisk prissättning: Justera priser för olika tidpunkter.
Minskade väntetider: Snabbare service attraherar fler matgäster.
Lojalitetslösningar kan bli en hörnsten för en restaurangs framgång
30% av dina gäster återkommer igen visar studier. Det är inte mycket! Och det innebär att 70% aldrig besöker din restaurang igen. Ett lojalitetsprogram kan vara ett av svaren för att få fler återkommande gäster.
Här är några fördelar du kan förvänta dig av ett lojalitetsprogram:
- Fler besök: Med personlig kommunikation och service kommer du att få fler återkommande kunder.
- Högre snittnotor: Återkommande kunder spenderar 67% mer än nya kunder.
- Värdefulla insikter: Du kan samla in data om preferenser och köpvanor.
- Riktade erbjudanden: Erbjuda skräddarsydda upplevelser, från hälsningar till favoriträtter.
- Incitament & belöningar: Skicka ut personliga erbjudanden och rabatter.
- Direkt kommunikation: Använd SMS, e-post eller appar för att informera om kampanjer och evenemang, fördjupa relationen.


KUNDCASE
Stars and Stripes ökar lönsamheten med en order- och betallösning
Stars and Stripes ville arbeta mer effektivt med beställningar och betalningar i sina restauranger. De missar aldrig en betalning, särskilt viktigt under hektiska kvällar då gäster kan betala omedelbart när beställningen är lagd. Andra fördelar som de har sett:
- Fasta procentsatser för dricks har ökat dricksen för personalen.
- Servitörerna hjälper till vid baren, de tar betalt direkt och serverar sedan drycken.
- Det är enkelt att dela upp notan. Om gästen vill ha ett kvitto, skickas det direkt till dem via e-post.
- Sparar tid för serveringspersonalen som inte längre behöver springa och hämta kortterminaler.
Kontakta oss!
När du har fyllt i dina uppgifter kommer du att bli kontaktad av en av våra duktiga experter inom kort. Våra experter lyssnar på dina utmaningar och hur våra produkter skulle kunna hjälpa dig till ett smidigt order- och betalflöde i just din restaurang.